Програму "Позитивні навички"

Програму "Позитивні навички"

В рамках проєкту "ПОРУЧ" з підлітками нашого закладу психологічна служба розпочала запроваджувати програму "Позитивні навички", яка спрямована на розвиток життєвих навичок у підлітків.
У рамках програми учасники: створили колаж своєї мрії: візуалізували свої цілі, прагнення та уявлення про щасливе життя. Це допомогло їм краще зрозуміти себе, свої цінності та те, до чого вони прагнуть; познайомилися один з одним: через цікаві вправи та ігри учасники групи познайомилися, розкрилися та налагодили зв'язки один з одним.
Програма "Позитивні навички" - це чудовий шанс для підлітків: озвинути такі навички, як самоусвідомлення, самоконтроль, емпатія, комунікація, прийняття рішень та критичне мислення;навчитися будувати здорові стосунки з оточуючими; покращити своє психічне та емоційне благополуччя;зробити кроки до втілення своїх мрій у життя.
Запрошуємо всіх підлітків долучатися до програми Позитивні навички
428139455_1623055115098424_8080867605639787117_n.jpg 427956515_1623054638431805_3618718750228302788_n.jpg
"Ресурсний центр для жінок і дівчат"  у м.Конотоп

"Ресурсний центр для жінок і дівчат" у м.Конотоп

Сьогодні, наші дівчата відвідали "Ресурсний центр для жінок і дівчат" у м.Конотопі, де стали учасницями тренінгу для молоді "Гендерні стереотипи: розібратися глибше". Мета заходу - надати дівчатам інформацію про існування сталих стереотипних уявлень в сучасному суспільстві, зокрема гендерних; показати хибність таких уявлень, які значною мірою впливають на формування партнерських стосунків з оточуючими.Учасниці тренінгу грали в ігри, спілкувались та обговорювали питання, які їх хвилюють найбільше.Дякуємо тренерці пані Тетяні за можливість отримати корисну інформацію для дівчат і з нетерпінням чекаємо нової зустрічі!
Діти та війна:техніки сцілення

Діти та війна:техніки сцілення

Вже 4 заняття за програмою "Діти та війна техніки зцілення" позаду! Разом соціальний педагог та пактичний психолог ДПТНЗ "Конотопське ВПУ" допомагають підліткам впоратися з емоційними наслідками війни.
Чому це так важливо?
Війна – це жахливий досвід для будь-кого, а для дітей – особливо. Вона може призвести до тривоги, страху, гніву, депресії та інших проблем з психічним здоров'ям.
Що дає програма "Діти та війна"?
Ця програма надає дітям навички та знання, необхідні для того, щоб впоратися з емоційними наслідками війни. Вона включає в себе:
Психоедукація: Діти дізнаються про те, як війна може впливати на їхні емоції та поведінку.
Техніки релаксації: учасники вчаться, як заспокоїтися та розслабитися, коли вони відчувають тривогу або страх.
Техніки самовираження: Здобувачі освіти вчаться висловлювати свої емоції здоровим способом.
Групова підтримка: учасники мають можливість спілкуватися з іншими людьми, які пережили схожі досвіди.
 
424679278_1673921633438394_4915915669406015976_n.jpg  424581462_1673921630105061_1578585201840815650_n.jpg
🎓 ОТРИМУЄМО НОВІ ЗНАННЯ ТА ПРЕЗЕНТУЄМО ВЛАСНИЙ ДОСВІД

🎓 ОТРИМУЄМО НОВІ ЗНАННЯ ТА ПРЕЗЕНТУЄМО ВЛАСНИЙ ДОСВІД

🎓 ОТРИМУЄМО НОВІ ЗНАННЯ ТА ПРЕЗЕНТУЄМО ВЛАСНИЙ ДОСВІД
🔸️ Фахівці психологічної служби ДПТНЗ "Конотопське вище професійне училище" є постійними учасниками марафонів, семінарів, методичних порадників, вебінарів, воркшопів.
🔸️ Практичний психолог та соціальний педагог нашого закладу не лише отримують нові професійні знання, але й презентують власний досвід.
📝 "Психолого-педагогічні інструменти для вдосконалення інклюзивно-освітнього середовища". Саме під такою назвою відбувся Всеукраїнський вебінар, організатором якого є науково-методичний центр професійно-технічної освіти у Запорізькій області.
❗️Практичний психолог ДПТНЗ "Конотопське ВПУ" Катерина ХРОКАЛО не лише стала активним учасником заходу, але й презентувала власний досвід роботи щодо актуальних питань вебінару.
Сподіваємося, що її змістовна доповідь "Психологічний супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами закладів професійної (професійно-технічної) освіти" стане дієвим інструментом у подальшій роботі фахівців.
🤝 Дякуємо організаторам за можливість долучитися до важливого заходу.
✅️ Не зупиняємося!
Самовдосконалюємося!
Крокуємо вперед, до нових знань та досягнень!
Пропонуємо підтримку для тебе – групи «ПОРУЧ»

Пропонуємо підтримку для тебе – групи «ПОРУЧ»

Нам усім важко переживати війну, але тобі може бути найважче. Тому пропонуємо підтримку для тебе – групи «ПОРУЧ», де ти зможеш:
  • поділитися переживаннями про події навколо тебе та у твоїй країні;
  • відчути підтримку інших учасників групи та фахівців;
  • знайти способи, як підтримувати себе і близьких у складні часи;
  • просто спілкуватися з однолітками та бути у спільноті людей, які розуміють і підтримують одне одного
Група підтримки «ПОРУЧ» — це безпечний, конфіденційний та емоційно-комфортний простір, у якому учасники із схожим життєвим досвідом допомагають один одному в процесі щирого спілкування та обміну досвідом разом з психологами-ведучими.
410132224_1640688130095078_7946702312832056450_n.jpg
Я-Ти-Ми

Я-Ти-Ми

Ранок, повітряна тривога, укриття і ми в безпеці. Так хочеться всім дітям спокою, тиши і безпечного освітнього процесу. В рамках акції проведена година спілкування "Я-Ти-Ми" обговорено як захиститися від будь-якого насильства, та як підлітки можуть попереджувати жорстоке поводження з людьми, ознайомились з контактами пунктів отримання допомоги за телефонами "гарячих ліній". Отримали рецепт "Щастя" і гарний настрій на цілий день.

408993508_1581660759237860_4461804315628774989_n.jpg 408617578_1581660735904529_6143130167206033260_n.jpg

«Психологічний тренажер для підлітків»

«Психологічний тренажер для підлітків»

Чат-бот для психологічної підтримки підлітків запустили в Україні

Вправи у розділі «Психологічний тренажер для підлітків» надаються безкоштовно.

Користувачі можуть використовувати онлайн-тренажер самостійно на будь-якому мобільному пристрої, планшеті або комп’ютері.

Розроблені у розділі «Психологічний тренажер для підлітків» завдання дозволяють покращити психологічний стан в цілому та зокрема у разі наступних проблем:

  • початкова депресія (втома, погіршення стану здоров’я, злість та дратівливість тощо);
  • стрес, пригніченість;
  • тривожність (емоційне хвилювання);
  • апатія (відсутність почуттів);
  • сум (невеселий важкий настрій);
  • порушення сну.

Запропонований у додатку QR-код веде до розділу «Психологічний тренажер для підлітків» за посиланням: https://happymind.help/teen

КАНІКУЛИ З КОРИСТЮ: ГРАЄМО ТА ПІЗНАЄМО НОВЕ

КАНІКУЛИ З КОРИСТЮ: ГРАЄМО ТА ПІЗНАЄМО НОВЕ

23 жовтня 2023 року у Конотопі стартували настільні просвітницько - профілактичні ігри «Галопом по Європах!» для учнівської молоді міста.
Заходи проходять в межах міської програми «Молодь» на 2023 рік в ДПТНЗ «Конотопське вище професійне училище», його модераторами є фахівці закладу Катерина Хрокало та Оксана Романюк.
Метою цих ігор є профілактика та попередження торгівлі людьми шляхом ефективного управління своїми життєвими планами.
Як зазначає співорганізатор гри Відділ Конотопської міської ради у справах молоді та спорту, молодь граючи навчається аналізу можливих ризиків та наслідків необачних вчинків, досягти максимально більшої стабільності, подорожувати світом та мати власну справу. Обговорюють проблему трудового трафіку й торгівлі людьми, аналізують причини та наслідки цього явища, розвивають ерудицію та передбачуваність.
Сьогодні до гри активно долучилися учні ліцеїв №1, №2, №5, №9, № 13, №11, №10, №14.
Не зупиняємося! Продовжуємо!
 
394646016_669009662034448_6955338235719535854_n.jpg 394441547_669012658700815_7368600236484968387_n.jpg
Поради першокурсникам щодо адаптації до навчання

Поради першокурсникам щодо адаптації до навчання

Навчання в училищі відрізняється від навчання в школі своїм режимом, змістом освіти, методами і формами навчання, обсягом матеріалу, який Вам, шановні першокурсники,  потрібно буде вивчити. Певну частину інформації прийдеться оволодівати самостійно.

Найважче приходиться адаптовуватися  до умов навчання в училищі  учням -першокурсникам, які приїхали з інших міст,  сел і проживають у гуртожитках, на відстані від батьків. Таким учням  потрібно звикати до самостійності, самоорганізованості і правильно планувати свій час, щоб все встигати. А встигати потрібно багато (відвідувати заняття, виконовувати побутові справи, підготуватися до уроків і т. п.).

Для полегшення  адаптації першокурсників до навчання психологічною службою ДПТНЗ «Конотопське ВПУ» розроблено наступні рекомендації:

  • Візьміть собі за правило приходити на заняття на 10—15 хв раніше, щоб без зайвого хвилювання знайти потрібну аудиторію, підготувати своє робоче місце.
  • Одразу знайдіть та запам’ятайте розклад занять вашої групи. Розклад може змінюватися, тому частіше зазирайте у нього та щоденно уточнюйте його у старости.
  • Не нервуйтеся. У перші дні й навіть тижні навчання ви будете відчувати розгубленість, тривожність. Це психологічний стан, який скоро пройде і який пов’язаний з адаптацією до нових змін у вашому житті.
  • Контролюйте своє навантаження. Навчіться визначати пріоритети, а також не забувайте про відпочинок, щоб уникнути розумового, психологічного і фізичного виснаження. Відносьтеся до навчання без фанатизму.
  • Ознайомтеся з усіма підрозділами навчального закладу, які можуть знадобитися: директор, заступники директора, методисти, аудиторії, бібліотека, читальний зал, гуртки, спортивні секції, їдальня тощо. Дізнайтеся графік їхньої роботи.
  • Дізнайтеся й запишіть прізвища та імена ваших викладачів, керівника вашої трупи, одногрупників, їхні домашні й мобільні телефони, адреси електронної пошти, особливо старости групи. 
  • Придбайте достатню кількість зошитів. Помиляється той учень, який пише всі конспекти в одному зошиті, готуватися до іспитів буде складно. Головне, щоб у вас завжди лежали «запасні» 1—2 ручки, також зручно мати при собі ручку червоного або іншого кольору — з їх допомогою ви зможете підкреслювати найважливіші визначення, ставити позначки на полях, виділяти нові терміни тощо.
  • Познайомтеся зі всіма своїми одногрупниками, не тримайтеся осторонь від групи, підтримуйте один одного. Перший тиждень навчання не обов’язково визначить майбутнє коло спілкування. Спочатку у вас в групі будуть утворюватися мікрогрупи, але згодом ви всі згуртуєтеся, і у вас утвориться цілісний колектив. Головне, частіше святкуйте з групою студентські події, виїжджайте на екскурсії, беріть участь у загально університетських заходах. Налагодити ефективну взаємодію, приємне спілкування з одногрупниками та новими друзями вам допоможуть і ваші особистісні риси –  доброзичливість, відкритість, прагнення прийти на допомогу, небайдужість до життя оточуючих.
  • Вчіться слухати викладача. Упорядкуйте робоче місце — нехай ніщо не відволікає вашу увагу. Підготуйтеся до сприйняття матеріалу, сядь­те у зручну позу. Пам’ятайте: коли розслаблене тіло, розслаблена й увага. Обміркуйте тему уроку. Зверніть увагу на інтонацію подання мате­ріалу викладачем, стежте за повторами з його розповіді — так викладач виділяє основні думки. Намагайтеся уявити те, що почули. Зіставте почуте із засвоєними знаннями. Обов’язково намагайтеся виділити основні думки, засади.  Найкращий спосіб зберегти інформацію — записати її.
  • Вчіться вести записи з голосу. Не починайте записувати матеріал з перших слів викладача, спочатку вислухайте думку до кінця та зрозумійте її. Починайте запис від того моменту, коли викладач закінчує виклад однієї думки й починає її коментувати. Не намагайтеся записати матеріал дослівно (при цьому губиться основна думка, такий запис робити важко); відкидайте другорядні слова, без яких головна думка матеріалу не змінює­ться. Скорочуйте слова, деякі можна замінити опорними значками, умовними позначеннями. Після скорочення залишайте місце, щоб закін­чити запис удома. Намагайтеся писати швидко
  • Плануйте тижневий бюджет. Оскільки училище – це новий етап життя, багато першокурсників вперше стикаються із самостійним розподілом фінансів. Для того, щоб ви не потрапляли в ситуацію «Перший тиждень місяця з грошима густо, а всі інші тижні пусто», вам  потрібно планувати правильно власний бюджет, навчитися раціонально витрачати свої кошти для того, щоб якісно харчуватися і не страждати від голоду. Від їжі залежить ваше здоров’я, настрій і розумова та фізична працездатність.
  • Налаштуйтеся на те, що підготовка до завершення семестру починається з першого заняття. На уроках ведіть себе активно — виступайте з доповненнями, уточненнями, задавайте  запитання. Якщо при цьому не будете пропускати уроки і будете своєчасно здавати виконані завдання, маєте шанс отримати високий бал і стипендію.
  • Підвищуйте рівень своєї самооцінки, відвідуйте тренінги, профілактичні, просвітницькі  заходи. Рівень  самооцінки також впливає на ваше пристосування у колективі та розкриття здібностей та успіх у навчанні.

Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам’ятайте, якщо сьогодні у вашому житті сіра смуга, то незабаром вона обов’язково зміниться на білу!!!!

Шановні першокурсники! Якщо Ви відчуваєте, що у  Вас виникають складнощі у процесі адаптації до навчання,  звертайтеся за контактами психологічної служби училища: 067-542-20-82. Головне в такій ситуації – не замикатися в собі!!!

Навчання в училищі відрізняється від навчання в школі своїм режимом, змістом освіти, методами і формами навчання, обсягом матеріалу, який Вам, шановні першокурсники,  потрібно буде вивчити. Певну частину інформації прийдеться оволодівати самостійно.

Найважче приходиться адаптовуватися  до умов навчання в училищі  учням -першокурсникам, які приїхали з інших міст,  сел і проживають у гуртожитках, на відстані від батьків. Таким учням  потрібно звикати до самостійності, самоорганізованості і правильно планувати свій час, щоб все встигати. А встигати потрібно багато (відвідувати заняття, виконовувати побутові справи, підготуватися до уроків і т. п.).

Для полегшення  адаптації першокурсників до навчання психологічною службою ДПТНЗ «Конотопське ВПУ» розроблено наступні рекомендації:

  • Візьміть собі за правило приходити на заняття на 10—15 хв раніше, щоб без зайвого хвилювання знайти потрібну аудиторію, підготувати своє робоче місце.
  • Одразу знайдіть та запам’ятайте розклад занять вашої групи. Розклад може змінюватися, тому частіше зазирайте у нього та щоденно уточнюйте його у старости.
  • Не нервуйтеся. У перші дні й навіть тижні навчання ви будете відчувати розгубленість, тривожність. Це психологічний стан, який скоро пройде і який пов’язаний з адаптацією до нових змін у вашому житті.
  • Контролюйте своє навантаження. Навчіться визначати пріоритети, а також не забувайте про відпочинок, щоб уникнути розумового, психологічного і фізичного виснаження. Відносьтеся до навчання без фанатизму.
  • Ознайомтеся з усіма підрозділами навчального закладу, які можуть знадобитися: директор, заступники директора, методисти, аудиторії, бібліотека, читальний зал, гуртки, спортивні секції, їдальня тощо. Дізнайтеся графік їхньої роботи.
  • Дізнайтеся й запишіть прізвища та імена ваших викладачів, керівника вашої трупи, одногрупників, їхні домашні й мобільні телефони, адреси електронної пошти, особливо старости групи. 
  • Придбайте достатню кількість зошитів. Помиляється той учень, який пише всі конспекти в одному зошиті, готуватися до іспитів буде складно. Головне, щоб у вас завжди лежали «запасні» 1—2 ручки, також зручно мати при собі ручку червоного або іншого кольору — з їх допомогою ви зможете підкреслювати найважливіші визначення, ставити позначки на полях, виділяти нові терміни тощо.
  • Познайомтеся зі всіма своїми одногрупниками, не тримайтеся осторонь від групи, підтримуйте один одного. Перший тиждень навчання не обов’язково визначить майбутнє коло спілкування. Спочатку у вас в групі будуть утворюватися мікрогрупи, але згодом ви всі згуртуєтеся, і у вас утвориться цілісний колектив. Головне, частіше святкуйте з групою студентські події, виїжджайте на екскурсії, беріть участь у загально університетських заходах. Налагодити ефективну взаємодію, приємне спілкування з одногрупниками та новими друзями вам допоможуть і ваші особистісні риси –  доброзичливість, відкритість, прагнення прийти на допомогу, небайдужість до життя оточуючих.
  • Вчіться слухати викладача. Упорядкуйте робоче місце — нехай ніщо не відволікає вашу увагу. Підготуйтеся до сприйняття матеріалу, сядь­те у зручну позу. Пам’ятайте: коли розслаблене тіло, розслаблена й увага. Обміркуйте тему уроку. Зверніть увагу на інтонацію подання мате­ріалу викладачем, стежте за повторами з його розповіді — так викладач виділяє основні думки. Намагайтеся уявити те, що почули. Зіставте почуте із засвоєними знаннями. Обов’язково намагайтеся виділити основні думки, засади.  Найкращий спосіб зберегти інформацію — записати її.
  • Вчіться вести записи з голосу. Не починайте записувати матеріал з перших слів викладача, спочатку вислухайте думку до кінця та зрозумійте її. Починайте запис від того моменту, коли викладач закінчує виклад однієї думки й починає її коментувати. Не намагайтеся записати матеріал дослівно (при цьому губиться основна думка, такий запис робити важко); відкидайте другорядні слова, без яких головна думка матеріалу не змінює­ться. Скорочуйте слова, деякі можна замінити опорними значками, умовними позначеннями. Після скорочення залишайте місце, щоб закін­чити запис удома. Намагайтеся писати швидко
  • Плануйте тижневий бюджет. Оскільки училище – це новий етап життя, багато першокурсників вперше стикаються із самостійним розподілом фінансів. Для того, щоб ви не потрапляли в ситуацію «Перший тиждень місяця з грошима густо, а всі інші тижні пусто», вам  потрібно планувати правильно власний бюджет, навчитися раціонально витрачати свої кошти для того, щоб якісно харчуватися і не страждати від голоду. Від їжі залежить ваше здоров’я, настрій і розумова та фізична працездатність.
  • Налаштуйтеся на те, що підготовка до завершення семестру починається з першого заняття. На уроках ведіть себе активно — виступайте з доповненнями, уточненнями, задавайте  запитання. Якщо при цьому не будете пропускати уроки і будете своєчасно здавати виконані завдання, маєте шанс отримати високий бал і стипендію.
  • Підвищуйте рівень своєї самооцінки, відвідуйте тренінги, профілактичні, просвітницькі  заходи. Рівень  самооцінки також впливає на ваше пристосування у колективі та розкриття здібностей та успіх у навчанні.

Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам’ятайте, якщо сьогодні у вашому житті сіра смуга, то незабаром вона обов’язково зміниться на білу!!!!

Шановні першокурсники! Якщо Ви відчуваєте, що у  Вас виникають складнощі у процесі адаптації до навчання,  звертайтеся за контактами психологічної служби училища: 067-542-20-82. Головне в такій ситуації – не замикатися в собі!!!

Цінності в житті людини

Цінності в житті людини

Цінності в житті людини та суспільства в цілому виступають як соціально вагомі орієнтири діяльності суб'єктів. Вони є чимось вищим, ніж проста зацікавленість. Окрім вміння думати та говорити, саме існування цінностей відрізняє людей від тварин. Цінності - як фундамент культури, і полем їх формування є культура.
Сьогодні, 11.09.2023 року, практичним психологом та соціальним педагогом закладу було проведено годину спілкування "Вихід є" серед здобувачів освіти 1 курсу.
376809166_1589271811903377_2481198227367084093_n.jpg 376823623_1589271701903388_369308006489465067_n.jpg
Школа лідерів

Школа лідерів

Нам дуже приємно було прийняти участь, бути тренерами другому курсу Школи лідерства!
👉🏻У Центрі підтримки ВПО 17.07. -18.07.23р. відбулися тренінгові заняття, під час яких учасники змогли розкрити свій лідерський потенціал, підкреслили свої лідерські якості, набули навичок подолання стресових ситуацій та творчої самореалізації, психологічного розвантаження та стресостійкості.😤 Учасники ознайомилися з ознаками стресу, обговорили основні принципи поведінки у стресових ситуаціях та віднайшли найкращі для себе методи подолання емоційного напруження.😇🤗
🤝👏Дякуємо учасникам тренінгу, нашим партнерам Управління економіки Конотопської міської ради та Відділ Конотопської міської ради у справах молоді та спорту та спорту за допомогу в організації заходів та залученні учасників, а також тренеркам за змістовні та якісні програми тренінгових занять.
___________________________
📌Проєкт «Школа лідерства» у центрі підтримки ВПО Конотопської громади» реалізується ГО «Міжрегіональний інститут розвитку громад» в рамках грантового конкурсу «Голоси громад в умовах війни», що впроваджується НУО "Сучасний Формат" за підтримки Національного фонду сприяння демократії (National Endowment for Democracy)
363329917_1509136333156970_1312024022566218390_n.jpg
Психогімнастичні вправи

Психогімнастичні вправи

  1. Психогімнастика «Сонце».

Кожен день сходить сонце, щоб обігріти всю землю. Усі раді сонечку! Але поки воно спить. Ніч добігає кінця. Сторож-місяць пішов відпочивати і по дорозі постукав до сонечка, щоб воно прокидалося. Почуло воно, що у двері постукали, розплющило свої очі, а на вулиці темно. Не хочеться вставати. Сонечко позіхнуло і знову міцно заплющило свої очі. Але час не чекає, потрібно будити Землю. Сонечко потягнулося і встало з ліжка. Умило оченята, ротик, щічки, взяло гребінець і розчесало свої золоті промінчики. Промінчики розпрямилися, яскраво засяяли. Сонечко розправило своє платтячко і вийшло на небо. Вдихнуло свіже повітря й усміхнулося всім.

Контакти

Адреса
вул. 6 Вересня, 1
м. Конотоп
Сумська область
41600
Україна
COM_CONTACT_EMAIL
Телефон
(05447)6-02-50
0967148693

Відповідальна особа щодо
консультаційної допомоги
Заступник директора
з навчально-виробничої роботи
Юрій Миколайович Яковенко
+380 98 863 1545
Фа
Мобі